Together, we are Beyond A Match

1 April, 2023

STANLEY® lanserar varumärkeskampanj i samarbete med FC Barcelona.

STANLEY & FC Barcelona 'Together, We Are Beyond A Match', Image

STANLEY® annonserar en varumärkeskampanj i samarbete med fotbollsklubben FC Barcelona. Från och med april kommer kampanjen att visa upp underhållsteamet på Spotify Camp Nou, som litar på STANLEY verktyg för att ”få jobbet gjort” på Europas största fotbollsstadion

Temat kring det nära partnerskapet mellan de två organisationerna, och det passande namnet Together, we are Beyond A Match. STANLEYs senaste kampanj är utformad för att öka varumärkeskännedom och omtanke, och är ett av de högst profilerade marknadsföringskampanjen STANLEY någonsin har lanserats. Med innehåll planerat i sociala medier, digitalt, utomhus och i butik, kommer kampanjen att innehålla enskilda medlemmar i underhållsteamet i ett antal branscher, som är beroende av STANLEY verktyg för att säkerställa att arenan upprätthålls enligt högsta standard för tusentals fans som besöker varje match

STANLEY har varit klubbens ’officiella verktygspartner’ sedan säsongen 2014/15, med aktiveringar i samarbete med både herr- och damlagen, över digitala, merchandise- och marknadsförvaringsinitiativ.

Som en av de mest framgångsrika klubbarna i fotbollshistorien är FC Barcelona ett av de lag som får mest stöd i världen med mer än 440 miljoner på sina sociala mediekanaler.

Jamie Fenton, varumärkeschef på Stanley Black & Decker, kommenterade: ”FC Barcelona är mer än en klubb, och STANLEY är inget vanligt verktygsföretag. Den här kampanjen förstärker vårt mångåriga partnerskap med klubben och de många hantverkarna som är säkra på sina verktyg och sina talanger, arbetar bakom kulisserna för att hålla Europas största fotbollsstadion igång. Det är en spännande möjlighet att engagera sig med våra kunder genom deras passion för sport, samtidigt som de visar pålitligheten hos våra verktyg i en verklig, respektingivande miljö. Vi är glada över att fortsätta samarbetet med detta övertygande nya marknadsföringsinitiativ, som bevisar att vi verkligen är Beyond A Match.”

Juli Guiu, vice president för marknadsföring på FC Barcelona tillade: ”Spotify Camp Nou’s underhållsteam kan alltid lita på att STANLEY är vid deras sida som officiell verktygspartner och tillhandahåller den utrustning de kan lita på för att få jobbet gjort. FC Barcelona är stolta över att vara en del av den senaste kampanjen, och vi ser fram emot en pågående, ömsesidigt och fördelaktig relation med STANLEY teamet.”

Om partnerskapet
STANLEY är FC Barcelonas officiella verktygspartner, med det nuvarande kontraktet som sträcker sig 2022 till 2025. Det exklusiva arrangemanget inkluderar hand-, el-, mekaniker- och trädgårdsverktyg, förvaring och industriella lösningar. Sponsringen omfattar marknadsförings- och reklamrättigheter och tillgångar, TV synlighet, reklamskyltar, biljetter och gästfrihet, VIP upplevelser och digitala marknadsföringsrättigheter och tillgångar.

Den nya kampanjen, som representerar en betydande marknadsföringsinvestering för varumärket STANLEY, börjar i april och kommer att aktiveras under hela 2023.

Om STANLEY

STANLEY har skapat prejudikat för kvalitetsverktyg och konstruerade lösningar för proffs runt om i världen i mer än 175 år. Med ett arv av tillförlitlighet är STANLEY den ledande måttbandstillverkaren i världen och fortsätter att driva branschen framåt med innovationer inklusive produktlinjen STANLEY FATMAX samt handverktyg, elverktyg, förvaring och tillbehör som gör livet enklare. För mer information besök vår STANLEY hemsida eller följ STANLEY på Facebook, Instagram eller YouTube.